Patiënten aan het woord

Patient FredPatiënten aan het woord: “Een mens kan niet in alles goed zijn. Het talent van de ene is het zwakke punt van de andere. Dat maakt de wereld boeiend en divers. Dat geldt uiteraard ook voor artsen. In het complexe domein dat geneeskunde heet, is het niet verwonderlijk dat een chirurg meester is in het toepassen van een bepaalde techniek terwijl zijn collega die niet helemaal onder de knie heeft. Als patiënt kan je dus maar beter zeker zijn dat je je door de juiste arts laat behandelen.”

Fred riep de hulp van Royal Doctors in
“Acht jaar geleden stak ik al mijn spaargeld in de oprichting van mijn eigen IT-bedrijf. Van de ene dag op de andere waren mijn twee vrienden-partners en ik de zekerheid van een vaste baan kwijt en moest onze start-up het opnemen tegen gevestigde waarden. Maar we vonden onszelf een sterk trio en we zouden ervoor gaan. Dag én nacht. De eerste jaren namen we geen vakantie. Sporten? Daar hadden we écht geen tijd meer voor. Alleen als we een groot contract binnenhaalden, lieten we de teugels even los om stevig te vieren. Binnen de 5 jaar hadden we 35 mensen in dienst. Een succesverhaal. De keerzijde manifesteerde zich de dag dat ik midden in een vergadering onwel werd. Pijn in de borst, kortademig, misselijk. Mijn partners en mijn echtgenote deden het af als stress. Maar van de cardioloog kreeg ik te horen dat mijn linker halsslagader tot 75% dicht zat. De tol van de roem, van ongezond eten en leven, van veel te weinig beweging en een te hoge werkdruk. Ik ging naar huis met de wetenschap dat ik in aanmerking kwam voor een carotisstent en dat ik die operatie best binnen de twee weken zou laten uitvoeren. Mijn vrouw en ik gebruikten de slapeloosheid van die nacht om op het internet naar informatie over carotisstents en de operatie te zoeken. Bleek dat de resultaten van die ingreep erg afhankelijk zijn van de arts die hem uitvoert. Niet bepaald een geruststelling. Ik kwam ook op de site van Royal Doctors terecht en werd gecharmeerd door hun visie op personalised healthcare en hun aanpak. De volgende dag belde ik mijn cardioloog en besprak met hem de activiteiten van het bedrijf. Een beetje tot mijn verbazing, wilde hij in dit verhaal meegaan. Ik contacteerde Royal Doctors en legde mijn probleem uit. Een probleem dat na hun antwoord plots een stuk minder groot leek. Ze vertelden mij dat ze samenwerken met een arts die al meer dan achtduizend (8.000!) carotisstents geplaatst had met resultaten die ver boven het gemiddelde lagen. Ik overlegde opnieuw met de cardioloog en mijn huisarts en samen beslisten we om gebruik te maken van de diensten van Royal Doctors. Binnen de 48 uur hadden we een afspraak met een ziekenhuis, was er een kamer voor mijn echtgenote geregeld en werd ik naar de operatiekamer gereden. Twee dagen, meer was er niet nodig om alles tot in de puntjes te regelen!

Ik ben nu 42. Ik ben gezond, ik voel me goed en ik weet dat mijn bedrijf ook draait als ik minder werk. Mijn partners en ik hebben wat gereorganiseerd zodat ook voor hen de druk van de ketel kan. Drie maanden geleden dacht ik even dat mijn leven in gevaar was, maar dankzij Royal Doctors is de hele episode een goede levensles geweest. Ik heb geleerd dat mijn lichaam niet onfeilbaar is en dat ik het met veel respect moet behandelen. Anderzijds is het even belangrijk om na te denken over doktersadvies. Alleen als je met de juiste mensen, zoals Royal Doctors en de dokters die zij aanraden, in zee gaat, heb je niet het gevoel dat je over één nacht ijs gaat.”
Fred

Patient Albert“Royal Doctors regelde voor Albert Kroon(67) snelle ingreep in Belgie. ‘Ik voel me als herboren! Albert Kroon kreeg in Nederland te maken met een half jaar wachttijd om aan zijn hartritmestoornis geholpen te worden. Na bemiddeling van FBTO werd partner Royal Doctors ingeschakeld en kon hij in Belgie snel van zijn kwaal worden verlost.”

Als u bij FBTO verzekerd bent en hebt gekozen voor de aanvullende module Extra Zorg, dan kunt u gebruikmaken van de diensten van Royal Doctors. Samen met FBTO zorgt deze organisatie er voor dat alles geregeld wordt wanneer u een medische behandeling in het buitenland moet ondergaan. Albert Kroon uit Haarlem heeft ervaring met Royal Doctors. De laatste jaren merkte Albert dat zijn hart af en toe niet regelmatig klopte. “Mijn hart sloeg een slag of meer slagen over, waardoor ik me niet senang voelde. Soms werd ik er kortademig van.

Hartritmestoornis
“Ik ben fervent wielrenner en rijd de klassiekers zoals de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Het is een sport waar ik erg veel plezier aan beleef”, zegt de gepensioneerd administrateur. “Vooral op de racefiets merkte ik het. Ik kon niet meer zo goed meekomen omdat mijn motortje niet goed functioneerde. Uit onderzoek bleek dat ik een hartritmestoornis had. Er rijdt een arts bij ons in het peloton en die vertelde mij dat de stoornis ervoor zorgde dat mijn hart 35 procent minder kon presteren.” Medicatie bleek niet voldoende te werken. Alleen een specialistische behandeling van het hart kon soelaas bieden.

Recht op extra zorg
“Helaas gold er in Nederland meer dan een half jaar wachttijd voor deze behandeling”, zegt Albert. Via zijn dochter Carolien hoorde hij van de mogelijkheid om Royal Doctors in te schakelen. “Ik heb de Module Extra Zorg, dus ik heb recht op deze service. Daarom heb ik FBTO gebeld en de zaak voorgelegd. Via het netwerk van Royal Doctors kon ik al op korte termijn terecht in een gespecialiseerde kliniek in Aalst in Belgie. Mijn vrouw (chauffeur) en ik werden daar op de ochtend van de behandeling gastvrij onthaald en binnen een uur was ik weer terug op zaal. Inmiddels ben ik helemaal hersteld. Alles geregeld. Geen facturen en zelfs de reis- en de verblijfskosten van mijn vrouw die in het nabijgelegen hotel een nachtje overbleef, werden vergoed. Ik fiets weer als vanouds. Mijn wielervrienden zeggen dat ik herboren ben en zo voelt het ook!”.
Royal Doctors maakt werk van uw gezondheid.
Albert

“Op 30 september 2009 werd mijn vrouw, na een reeks van onderzoeken, ongeneeslijk ziek verklaard. Op een palliatieve studiechemo na kon men niets meer voor haar doen. Na dit verdict stortte onze wereld in. In deze emotionele periode voelden we ons daarenboven in de steek gelaten door de behandelende arts. De kille afstandelijkheid en de weinige informatie die we meekregen, stelden ons teleur.

De volgende dagen verliepen bijzonder emotioneel maar dankzij de vastberadenheid van mijn vrouw hebben we enkele dagen na dit verschrikkelijke nieuws onze ruggen gerecht. Opgeven staat niet in onze woordenboek!! We hebben via internet zelf heel veel informatie verzameld over de ziekte van mijn vrouw en werden zo alsmaar wijzer. Tijdens zo’n zoektocht op het internet kwamen we op de site van Royal Doctors terecht. Ik heb deze organisatie bij achmea/fbto gecheckt want je weet immers nooit wat je van internet afhaalt. We namen contact op met deze organisatie. De snelheid waarmee ze werken -ongeacht om welke ziekte het gaat- is werkelijk ongekend. Wij hebben alle gegevens die nodig zijn voor een Second Opinion opgestuurd. Al snel werden we door Royal Doctors in contact gebracht met een professor uit het UZ Brussel. Na een PET-scan besloot deze professor in overleg met een collega-chirurg over te gaan tot een kijkoperatie. Indien mogelijk ging men over tot een operatie. Indien een operatie niet mogelijk was omwille van een te hoog risico dan zouden ze de tumor en het besmette gebeid met klemmen afzetten om dan een IMRT-bestraling uit te voeren.

Recht op extra zorg
We zijn er nog niet en we hebben nog een lange weg te gaan maar deze kans kregen we niet van de behandelende arts van mijn vrouw! Wij willen andere mensen meegeven dat je er niet zomaar van uit mag gaan dat als je een eindconclusie te horen krijgt, men altijd gelijk heeft! Ga op zoek naar een Second Opinion: je hebt er recht op!! Bedenk wel dat je behandelende arts ook gelijk kan hebben! Maar met niets in handen, kan je weinig verliezen. Heb je echter enige reden tot twijfel, schakel dan Royal Doctors in! Ik heb het alleen geprobeerd maar botste al snel tegen een hoop obstakels! In moeilijke tijden als dit zit je niet te wachten op een doolhof waar je als mens alleen niet doorheen komt. Royal Doctors zorgt dat je binnen de twee weken weet je waar je staat en waaraan je toe bent. Wij wouden deze ervaring delen met mensen in soortgelijke situaties, zodat deze niet de lange weg hoeven te bewandelen zoals wij dat gedaan hebben. Voor ons duurde het 7 weken wat uiteindelijk 14 dagen had hoeven duren! En tijd is je grootste vijand in het verhaal van ziekte!”
Ervaring van een patiënt uit Nederland

Royal Doctors maakt werk van uw gezondheid.